Mecanicul anului 2018

Oradeanul Alexandru Szuz este Mecanicul Anului 2018!

Oradea are cea mai mare concentratie de supermecanici pe metru patrat. Vineri, intr-o intrecere spectaculoasa, oradeanul Alexandru Szuz (38 ani) a revendicat in finala de la Cluj-Napoca trofeul suprem al concursului national Mecanicul Anului 2018, triumfand la sectiunea diagnoza auto.  In aplauzele salii, el a plecat acasa cu marele premiu, noul Citroen C3.

La sectiunea mecanica, pe podium a urcat tot un oradean, Géza Attila Szabó (41 ani). Peste 1600 de mecanici si diagnosticieni auto din toata tara s-au inscris anul acesta in editia cu numarul 8 a competitiei devenita traditie in industria auto. Mecanicul Anului este un eveniment organizat de AD Auto Total, cu suportul: Bosch, Castrol, Mann Filter.

„Mecanica nu e traditie la mine in familie, vin dintr-o familie de muncitori, deci nicio tangenta. In schimb, electronica era o pasiune din copilarie. Am pus prima data mana pe o masina cand eram in clasa a cincea sau a sasea” povesteste Alexandru Szuz. „Particip la concursul acesta de cinci sau sase ani, anul trecut am ajuns chiar în finala, insa m-au coplesit emotiile si nu m-am concentrat… Anul acesta mi-am zis ca e musai ss ajung iar in finala! Lucrez in acelasi service din Oradea cu Francisc Kasziba (marele castigator din 2016) si culmea, in finala am concurat tot impotriva unui oradean, Radu Malan, si el finalist de mai multe ori in editiile anterioare. Noi la munca suntem o echipa, si suntem pasionati de asta, lucram pana gasim ce nu merge… Si sotia mea zice ca stau mai mult in atelier decat acasa…. Ne perfectionam constant. Merg la cursurile de specializare ale Academiei Auto AD Auto Total de ani de zile, de cand au aparut. Acum ajung cam de 6-7 ori pe an. Am crezut pe vremuri ca sunt meserias, dar abia cand am ajuns la cursuri am realizat ca practica nu functioneaza fara teorie. Trebuie invatat ca altfel degeaba ne apucam sa dam cu ciocanul dacă nu stim unde”, mai spune Alexandru Szuz.

Concursul Mecanicul Anului are doua sectiuni: mecanica auto si diagnoza auto. Dupa probele teoretice online care au durat peste o luna, primii 100 clasati la ambele categorii s-au strans vineri la Cluj-Napoca, pentru a parcurge probele scrise eliminatorii. La DIAGNOZA, penultima etapa s-a axat pe o proba de tipul „Stii si Castigi” (proba pupitrelor), unde cel care are cel mai rapid raspuns corect merge mai departe. Primii doi clasati au trecut la proba finala, o intrecere tensionata: doua masini identice pe scena, cu aceeasi defectiune, de reparat in maxim 30 de minute! A fost o cursa contra-cronometru si contra propriilor limite, in care Alexandru Szuz a reusit sa porneasca primul motorul si a castigat titlul de Mecanicul Anului.

La sectiunea MECANICA AUTO, dupa proba scrisa au ramas pe pozitii doi finalisti care au avut de executat concomitent o operatiune mecanica pe un motor instalat pe un stand, in maxim 20 de minute. Oradeanul Géza Attila Szabó a reusit s-o faca cel mai rapid si a castigat sub privirile unei audiente de aproape 500 de persoane (colegi de breasla, reprezentanti ai industriei, profesionisti), reusind o inlocuire a garniturii de chiulasa pe motorul dezechipat intr-un timp record de aproximativ 16 minute, la diferenta de 5 minute fata de competitorul sau, galateanul Visan Cristian Danut.

“Perseverenta conteaza in acest concurs” recunoaste Szabó, care a plecat acasa cu un cec in valoare de 2000 EUR. „La mine e a patra participare, mi-am mai incercat sansele… Anul acesta am si avut noroc, dar m-am si pregatit mai temeinic. Sunt autodidact, invat singur. In 1999 m-am angajat prima data la un service, dar de mic copil am avut o pasiune pentru mecanica” mai spune Szabó. Service-ul anului (cu cei mai multi participanti ajunsi in finala Mecanicul Anului 2018) este, pentru a doua oara in istoria concursului, AD Garage Moldoservice din Bicaz. Echipa din Bicaz a mai castigat acest titlu in 2016.

Juriul competitiei a fost format din trainerii ACADEMIEI AUTO AD AUTO TOTAL, profesionisti care au la activ mii de ore de formare furnizate mecanicilor si diagnosticienilor din toata tara, si care specializeaza si traineri din Bulgaria, Marea Britanie, Irlanda sau Suedia. „Editia de anul acesta a fost o editie spectaculoasa pentru ca nivelul concursului a fost mai greu decat în alti ani – intrebarile au fost mult mai complicate. Lucrurile evolueaza cu o viteza uimitoare in dezvoltarea unui automobil, apar multe calculatoare noi, si noi trebuie sa tinem pasul cu ele, sa fim pregatiti in permanenta pentru a reusi sa rezolvam problemele.

Din pacate, exista o lipsa acuta de personal pregatit in service, de care ne lovim si noi ca traineri”, afirma Ionuț Ion, trainer al ACADEMIEI AUTO AD AUTO TOTAL. Din echipa de arbitraj au facut parte si cașstigatori ai editiilor precedente ale concursului: Robert Puiac (Mecanicul Anului 2017), Francisc Kasziba (Mecanicul Anului 2016), Lucian Crișan Lupa (Mecanicul Anului 2011), Laurentiu Mihalache (Mecanicul Anului 2014 și 2015), Petru Borbely (Mecanicul Anului 2013).

AD Auto Total multumeste sponsorilor oficiali, Bosch, Castrol și Mann Filter . „De 25 de ani in Romania, Bosch aduce tehnica pentru viata. Suntem alaturi si sustinem mecanicii din intreaga tara prin activitatea pe care o desfasuram. Suntem mandri de acest parteneriat”, afirma Dieter Plaian, reprezentant vanzari Bosch România. „Aici sunt cei mai buni mecanici din toata tara. Castrol nu putea lipsi nici anul acesta de la un eveniment unic, cu traditie. Impreuna cu AD Auto Total sustinem de 8 ani de zile performanta in Romania! Suntem mandri de toti cei care au participat!”, spune Bogdan Avrigeanu, Distributor Business Manager Castrol Romania. „Inca un an, inca o editie Mecanicul Anului, si inca o data Mann Filter si AD Auto Total si-au dat mana pentru atingerea unui scop comun, cresterea nivelului de profesionalism al specialistilor din industria auto. Felicitari tuturor participantilor!”, afirma Florin Vasut, reprezentant Mann Filter România.

AD Auto Total multumeste de asemenea pentru suportul acordat partenerilor KYB, VARTA, ELRING, ATE, Filters PURFLUX, Zimmerman și TRW.